Øvelse 5:
Hvordan skaber vi en god relation
til brugeren?

Relationen mellem bruger og rådgiver er helt afgørende for, at brugeren får udbytte af rådgivningen. Derfor er det så vigtigt, at telefonrådgivere har fokus på og redskaber til at etablere og vedligeholde en god relation til brugeren.

Formål med øvelsen:
Øvelsen giver rådgiverne konkrete redskaber til arbejdet med at etablere og vedligeholde en god relation til brugeren.

Hvad skal facilitator læse som forberedelse?
Læs kapitel 3 i grundbogen med særligt fokus på de afsnit, der handler om domæneteori, metakommunikation og aktiv lytning (kapitel 3, s. 49-60).

Tidsforbrug uden pauser:
95 minutter.

Drejebog og andre materialer:
Drejebog til facilitator
– Lydfil med fiktiv case: Samtale med ung kvinde (afspil nedenfor)
Power Point: Relationsredskaber
Handout: Relationsredskaber

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få spændende nyheder, læs faglige artikler og se vores arrangementer

Nej tak, jeg vil ikke tilmelde mig.