MEDLEMSKAB

Som medlem af RådgivningsDanmark kan I opnå branchens kvalitetsstempel af jeres rådgivning gennem en akkreditering. Akkrediteringsprocessen bidrager til at udvikle jeres organisation og styrke kvaliteten af det tilbud, jeres målgruppe møder. Medlemskabet giver desuden adgang til et unikt og lærerigt fællesskab med andre rådgivninger, hvor sparring, videndeling og kvalitetsudvikling er i centrum. Derudover får I gratis adgang til vores faglige arrangementer og rabat på vores kursustilbud.

TO SLAGS MEDLEMSKAB

Almindeligt medlemskab:
Almindeligt medlemskab er for almennyttige og ikke-erhvervsdrivende organisationer, der har et gratis, socialt rådgivningstilbud. Rådgivningstilbuddet skal yde vejledning, rådgivning eller hjælp til selvhjælp af høj faglig og etisk standard til mennesker i svære livssituationer. Læs mere om, hvad vi forstår ved rådgivning og hjælp til selvhjælp her.

Almindelige medlemmer skal påbegynde en akkrediteringsproces inden for de første to år af medlemskabet og har desuden stemmeret ved foreningens generalforsamlingen.

Associeret medlemskab:
Associeret medlemskab er for offentlige organisationer med eller uden et rådgivningstilbud. Som associeret medlem med et rådgivningstilbud har man mulighed for at blive akkrediteret, men det er ikke et krav.

Private organisationer, der ikke har rådgivningstilbud, men støtter foreningens formål, kan også blive associerede medlemmer.

Associerede medlemmer har ikke stemmeret ved foreningens generalforsamling.

“Jo flere der arbejder med kvalitet og deler deres erfaringer med hinanden, jo hurtigere opdager vi nye tendenser blandt brugerne eller områder, vi skal have mere fokus på. På den måde kan vi skabe den bedste kvalitet for brugerne.”

Stine Lene Hansen, forperson for akkrediteringsnævnet

PRISER

Prisen for medlemskab afhænger af jeres årlige udgifter til rådgivningen. Er I en større organisation med mange aktiviteter, er det altså kun udgifterne til jeres rådgivningstilbud, som kontingentet baseres på. I skal selv finde dette udgiftstal og oplyse det til os i forbindelse med, at I ansøger om medlemskab.

Find evt. hjælp til at udregne tallet her.

Det årlige kontingent for almindelige medlemmer og associerede medlemmer med rådgivningstilbud er:

  • 5.000 kr. ved udgifter under 750.000 kr.
  • 8.000 kr. ved udgifter mellem 750.000–3.000.000 kr.
  • 12.000 kr. ved udgifter mellem 3.000.001-6.000.000. kr.
  • 15.000 kr. ved udgifter over 6.000.000. kr.

Prisen for associeret medlemskab uden et rådgivningstilbud er 5.000 kr. årligt.

Ansøg om medlemskab

Ønsker I at søge om medlemskab hos RådgivningsDanmark, så send en forespørgsel ved at trykke på knappen nedenfor. Så kontakter vi jer med yderligere information om ansøgningsprocessen.

Ydelser og medlemstilbud

Som medlem får I adgang til vores ydelser og medlemstilbud. Ud over muligheden for at få kvalitetsstemplet jeres rådgivningstilbud kan I f.eks. have glæde af netværk, temamøder, kurser, konsulentydelser, årskonferencen mv.

Mød vores medlemmer

Vores medlemmer er meget forskellige i størrelse, målgrupper, rådgivningsform og organisering. Fælles for dem er, at de alle løbende arbejder på at styrke kvaliteten af deres rådgivningstilbud.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få spændende nyheder, læs faglige artikler og se vores arrangementer

Nej tak, jeg vil ikke tilmelde mig.