BEHANDLING AF PERSONDATA

RådgivningsDanmark behandler persondata for at kunne optimere drift af foreningen samt sikre servicering af og kvalitet i kontakten til foreningens medlemmer og ansatte.

RådgivningsDanmark er dataansvarlig for behandling af personoplysninger for foreningens medlemmer og ansatte og er således ansvarlig for, at data behandles i overensstemmelse med gældende lovgivningen og etiske principper om behandling af persondata.

Privatlivspolitikker

RådgivningsDanmarks privatlivspolitikker omhandler behandlingen af personoplysninger, herunder beskrivelser af hvilke oplysninger foreningen indsamler hvordan oplysningerne bliver håndteret og hvor længe bliver opbevaret.

Overordnet om håndtering af persondata

RådgivningsDanmark behandler følgende personoplysninger om medlemmer:

  • Arbejdsrelaterede kontaktoplysninger
  • Deltagelseshistorik i foreningens arrangementer
  • Mail og navn på modtagere af nyhedsbrev
  • Mail og navn på kvalitetsansvarlige og netværksdeltagere
  • Løbende mailkorrespondance i forbindelse med den daglige drift
  • Trafikdata om nyhedsbrev, hjemmeside og medlemsside.

For at kunne tilbyde en række relevante tjenester i regi af foreningen har RådgivningsDanmark brug for at dele nogle af dine personlige oplysninger med eksterne samarbejdspartnere. Det gælder blandt andet de leverandører og samarbejdspartnere, som bistår foreningen med IT-support, bogholderi og nyhedsbrevsudsendelse.

Foreningen sikrer dine personlige oplysninger og rettigheder via databehandleraftaler med disse samarbejdspartnere. Læs om databehandleraftaler i privatlivspolitik for henholdsvis medlemmer og ansatte.

Har du spørgsmål?

Kontakt sekretariatets direktør Trine Krab Nyby, hvis du ønsker yderligere information om foreningens eksterne samarbejdspartnere, eller hvis du har andre spørgsmål vedrørende RådgivningsDanmarks behandling af dine personlige oplysninger.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få spændende nyheder, læs faglige artikler og se vores arrangementer

Nej tak, jeg vil ikke tilmelde mig.