Analyser

Rådgivningsindblik 1/2022

Rådgivningsindblik 1/2022 Under coronapandemien har de sociale rådgivningstilbud – ligesom det resterende civilsamfund – spillet en uvurderlig rolle for mennesker, som har søgt støtte og hjælp. En spørgeskemaundersøgelse blandt RådgivningsDanmarks medlemmer viser, at nogle af de rådsøgendes problematikker er blevet mere komplicerede under coronapandemien, nye problemstillinger er kommet til, og rådgivningerne vurderer, at pandemiens negative

Rådgivningsindblik 1/2022 Læs videre »

Rådgivningsindblik 2/2020

Rådgivningsindblik 2/2020 Som så meget andet, påvirkede corona det gratis, sociale rådgivningsfelt i 2020. Udover statistik om rådgivningsfeltet i 2019 indeholder årets analyse fra RådgivningsDanmark derfor også spørgsmål, der er specifikt relateret til coronapandemiens konsekvenser for feltet. Det gælder blandt andet, hvordan hjemmerådgivning er blevet håndteret og hvilke sociale indsatser, rådgivningerne vurderer, at det er

Rådgivningsindblik 2/2020 Læs videre »

Rådgivningsindblik 1/2020

Rådgivningsindblik 1/2020 Igennem coronakrisen har de gratis, sociale rådgivningstilbud fortsat løftet en stor opgave og vist høj grad af kreativitet og omstillingsparathed. Et spørgeskema, gennemført i foråret 2020 af RådgivningsDanmark, viser, at langt størstedelen af rådgivningerne måtte tilpasse deres tilbud som følge af pandemien. Det betød blandt andet nye tilbud og ændrede åbningstider.

Rådgivningsindblik 1/2020 Læs videre »

Rådgivningsindblik 2/2019

Rådgivningsindblik 2/2019 Mange rådgivninger har kontakt til brugere, som kontakter dem dagligt eller meget ofte over en længere periode. Det kan være uhensigtsmæssigt for brugeren og slide på rådgiverne, fordi de oplever, at de har svært ved at hjælpe brugerne. På baggrund af en undersøgelse blandt RådgivningsDanmarks medlemmer giver vi et indblik i denne type

Rådgivningsindblik 2/2019 Læs videre »

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få spændende nyheder, læs faglige artikler og se vores arrangementer

Nej tak, jeg vil ikke tilmelde mig.