Øvelse 8:
Hvordan forbereder vi os til vagten?

Som telefonrådgivere ved vi ikke, hvad der venter os, når vi tager telefonen. Får vi en bruger i røret, som er ulykkelig, stille, beruset eller midt i en kaotisk situation? Denne uvished gør det ekstra vigtigt for telefonrådgivere at forberede sig mentalt på skiftet fra at ”være sig selv” til at ”være på vagt”.

Formål med øvelsen:
Øvelsen gør rådgiverne bevidste om, hvad de selv gør for at forberede sig til vagten, og de inspirerer hinanden til nye måder at forberede sig mentalt til at være på vagt.

Hvad skal facilitator læse som forberedelse?
Læs afsnittet ”Tre typer af belastninger” i grundbogen (kapitel 7, s. 158-160).

Tidsforbrug uden pauser:
55 minutter.

Drejebog og andre materialer:
Drejebog til facilitator
– Lydfil: Besøg hos Sexlinien (afspil filen nedenfor)

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få spændende nyheder, læs faglige artikler og se vores arrangementer

Nej tak, jeg vil ikke tilmelde mig.