Øvelser til
“Telefonrådgivning – en grundbog”

Øvelserne på denne side skal gøre det let for telefonrådgivninger at bruge bogen “Telefonrådgivning – en grundbog” i efteruddannelsen af rådgivere. Brug f.eks. én øvelse på et rådgivermøde eller hent flere øvelser og sammensæt en hel uddannelsesdag.

Øvelserne bidrager til refleksion og videndeling mellem telefonrådgiverne om de temaer, som er i grundbogen. De handler derfor både om det, der sker i mødet mellem bruger og rådgiver, og om de rammer, som skal være på plads rundt om rådgiverne, hvis de skal trives og yde rådgivning af høj kvalitet.

Nedenfor kan du hente materialerne til alle 10 øvelser og bruge dem, som de er. Du kan også vælge at tage elementer ud af drejebøgerne, tilføje nyt eller tilpasse handouts, så materialet passer til netop jeres behov.

Få et samlet overblik over øvelsernes temaer og formål her.

“Telefonrådgivning – en grundbog” er skrevet i et samarbejde mellem Mødrehjælpen og RådgivningsDanmark og udgivet hos Akademisk Forlag. Øvelserne er udviklet med støtte fra Velliv Foreningen:

Sådan bruger du materialerne:

1: Køb eller lån bogen: Øvelserne behandler emner, der gennemgås i grundbogen. Bogen indeholder derfor den viden, som du har brug for, når du skal facilitere øvelserne.

2: Hent drejebogen: Til hver øvelse hører en drejebog, som du planlægger øvelsen ud fra. Du kan tilrette drejebogen, tilføje tidspunkter og indlægge pauser, som det passer dig, og på den måde gøre den til din egen.

3: Hent andre materialer: Under hver øvelse finder du også handouts, lydfiler og andre materialer, som du skal bruge i forbindelse med øvelserne. Handouts kan du også tilpasse efter behov.

Øvelse 3: Om at bruge metaforer.

Øvelsen giver rådgiverne inspiration til, hvordan de kan formulere temaer og problematikker, som er relevante for jeres rådgivning, i et let forståeligt billedsprog.

Læs mere

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få spændende nyheder, læs faglige artikler og se vores arrangementer

Nej tak, jeg vil ikke tilmelde mig.