Hele 93 pct. af RådgivningsDanmarks medlemmer tilpassede og omlagde deres rådgivning, da coronakrisen ramte Danmark, viser en ny analyse af det sociale rådgivningsfelt i Danmark.
RådgivningsIndblik: Rådgivningsfeltet under corona giver indblik i, hvordan det gratis, sociale rådgivningsfelt i Danmark håndterede situationen, da covid-19 ramte landet.
Analysen giver et billede af et felt, der viste sig særdeles omstillingsparat, i høj grad omstillede sig til at rådgive hjemmefra, og som fandt løsninger, der viste sig at være så bæredygtige, at ⅔ af rådgivningerne nu overvejer at fastholde nogle af dem på den anden side af coronakrisen.
Læs RådgivningsIndblik: Rådgivningsfeltet under corona (pdf)
Analysen indeholder viden om:
- Graden af omstillingsparathed
- De praktiske udfordringer
- Antallet af henvendelser
- Ændrede henvendelsesårsager
- De negative følger for rådgivningerne.
Fakta om undersøgelsen
Tallene i analysen er baseret på en spørgeskemaundersøgelse blandt RådgivningsDanmarks medlemmer gennemført i april og maj 2020. Spørgeskemaet er sendt til de daværende 52 medlemsorganisationer. 44 medlemmer har gennemført undersøgelsen.
Kontakt
Søren Filskov Jakobsen, kommunikationsansvarlig, på sfj@radgivnings.dk eller telefon 6131 7064.